söndag 12 december 2010

Tredje advent

Brr, vilken kall dag! Vi har varit ute hela dagen känns det som, Conny har filat på en julklapp till en liten going och jag har skruvat fast knoppar på en byrå. Så nu är den äntligen klar!

Då: Hederlig furubyrå
Nu: Matt, antikvit furubyrå med nya fina porslinsknoppar och tapetserade lådor!

Jag har inget bra ställe att måla på eftersom det är för kallt i verkstan´. Därför började vi röja ur drängstugan idag så jag kan vara där. Mycket grejor finns det där, bl.a ett solarium som inte flyttas på i en handvändning. Tanken är iallafall att det ska bli tomt snart och förhoppningsvis någorlunda uppvärmt =)

Dagen började mycket trevligt med en promenad i gott sällskap! Vi är nämligen hundvakt åt mamma och pappas hundar, Smilla och Dexter. Kallt och klart och halkigt! Och när det är sån här isgata utanför så blev jag hemskt sugen på att ta fram sparken! Så blev det också, Conny skjutsade mig och Dexter sprang brevid helt galen och skällde! Jag var livrädd att han skulle få tassarna under medarna och skära sig. Men det var jävligt roligt! Vi åkte en hel del förra året så jag hoppas det blir fler turer även i år.

Målade ju kaklet förra helgen, så här såg det ut innan:


Och så här ser det ut nu:

Skitnöjd över mitt snygga kakel och mitt stabila pepparkakshus!
Att jag hade såna husbyggartalanger kunde ingen ana, det kanske blir jag som står för snickrandet på vårt hus...

Ha en mysig tredje advent!

önskar Bosse

                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar