tisdag 14 december 2010

Tillbakablickar...

Sitter med min kaffekopp och tänker på hur fort tiden går.
Minns ni förra vinterns snö? (Som om nån skulle glömma!?) Vi tog lite bilder då och det känns som nyss den smälte! Nu är det vitt igen...







Ännu har snön inte blivit så djup som på denna bild från förra året

Sommaren gick fort även om vi hade semester när det var några fina veckor! Julen och veckorna nu innan är mysiga tycker jag men fasiken vad jag längtar till våren och sommaren! Jag tänker att på vintern gör man allt i uppförsbacke! Ser framför mig hur jag kämpar mig upppför den där jädra backen påpälsad och ilsken, knallröd i ansiktet av ansträngningen. Men så tillslut kommer man upp och då vänder det! Då kommer våren och det känns! Då springer jag istället ner för backen som är full av gräs och blommor istället för is och snö!
Detta var härligt i somras:

 
Sitta ute hur länge som helst (nästan)


Bada! Sola!

 
Turista

 Nu är det dags att åka tillbaks till jobbet, det blir nämligen ett skönsjungande stämningsfullt Luciatåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar