lördag 15 januari 2011

Har man väl börjat nysta...

För några veckor sen målade jag ju kaklet i köket, mycket nöjd! Dock har listerna inte kommit upp (ovanligt!?) men så idag har jag äntligen börjat måla dem. Innan fanns bara list till halva kaklet så därför gjorde Conny egna lister.


lister i långa rader


kvistlack

Kruxet är ju att har man börjat riva i ett hörn är det svårt att sluta :) Nu ser jag ju att tapeten inte alls passar till det nya fina kaklet eller till tallrikshyllan som vi äntligen fått färdigt! Känns helt fel med 80-tals-pastell-tapet och brunlaserade dörrfoder. Sen har vi ju det orangea furutaket...
Åkte därför till färgaffär´n och lånade tapetprover. Vi bestämde oss för en tapet från serien Gammalsvenska tapeter, det kommer bli så fint. I huset vi inte planerar att bo i, i framtiden. ;) Men det är ju roligt att renovera!

Blivande kökstapet

4 kommentarer:

  1. Den tapeten gillade jag, jättesnygg. Man vet ju aldrig, ni kanske bor kvar och då är det ju bra om ni tapetserar med något snyggt. Kram Mammi

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju sant! På lördag vet vi...

    SvaraRadera
  3. Familjen Broberg (Tyris, Simpa å jonni)20 januari 2011 kl. 12:20

    det blev ett bra val...de fanns ju massa massa fint att välja på!
    Spännande på lördag, är det då han bestämmer sig?!

    SvaraRadera
  4. Ja Conny är där nu! Jag sitter på nålar!

    SvaraRadera