onsdag 24 november 2010

Advent

OJ vad jag har slitit i kväll! Har burit upp säckar med pellets på vinden och gjorde endel icke ergonomiska lyft. Passade på att ta ner ljusstakar till advent och testa om de funkade. Det gjorde de så nu står de på matsalsbordet och väntar. Det är ju iallafall juligt väder utanför dörren! Köpte lite snyggt julpynt i lördags:

En käck tomtemor och ljusstake

Hemslöjd, mässing och textil

Krydderi


I söndags målade jag en av tallrikshyllorna och Conny satte in en kamin i verkstaden. Det blev riktigt mysigt därinne med elden som sprakade och vi värmde bullar och glögg på den. Bosse gillade också värmen, han låg i mitt knä framför elden och njöt.








5 kommentarer:

  1. Va mysigt! Ja har satt upp stakarna idag... Lite tidigt men ja jobbar helg :-) va fint ni har ordnat! Kram! Frida

    SvaraRadera
  2. Ja det är allt mysigt! Kan tänka mig att det lyser fint i era fönster nu då! Ska nog sätta upp stakarna här hemma imorn, så man slipper stressa. Ha det gött! Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad mysigt med kaminen och vilka fina fynd du har gjort, jag får komma en dag och kika på allt/kram mamma

    SvaraRadera
  4. Ja mamma du är alltid välkommen, men nu har du ju redan sett allt! Haha!

    SvaraRadera
  5. Åh vad ni är mysiga och pyssliga där borta i örslösa ;)

    SvaraRadera