söndag 4 november 2012

En julig helg

Denna första helgen i november har sannerligen gått i julens tecken. Vilket är helt okej för mig, jag räknar ju ner dagarna till första advent...
På alla helgona är det tradition i Connys familj att träffas och äta julbord och igår var inget undantag. Fantastiskt trevlig och god tradition! Så igår åt vi oss runda om magarna, även om jag var rätt rund redan om magen redan när jag klev innanför dörr´n.
Juligheterna slutade inte där, idag for vi med Jonna och Robert på julmarknad på Hellekis Säteri. Det brukar alltid vara mysigt att gå runt och kika på diverse hantverk med en kopp glögg. Bäst är ändå alla stånd med delikatesser som man får provsmaka. I år köpte vi bl.a. en svingod ostkaka som vi kanske äter upp ikväll...
Så nu när vi är hemma var jag bara tvungen att sätta på min julmusik-lista på Spotify och jag hoppas Conny snart kommer in så vi kan dricka glögg! Kom in nu, jag har ju tänt brasan!

1 kommentar:

  1. Hög mysfaktor! Kakelugn är verkligen särskilt fint på något sätt. Fin bild högst upp på sidan med.

    SvaraRadera