söndag 7 oktober 2012

I helgen

Hujamej! Att storstäda är inget jag gör ofta. Men, det går till en viss gräns och då får jag ett sånt där ryck och känner att YES, här ska städas! Torka skåpluckor, damma fönsterbrädor och lister, dammsuga i soffan och skura golven. Och för att inte tala om att göra rent i mikron... När jag kommit halvvägs ungefär har jag tappat all den där "lusten" jag kände innan och blodsockret har dalat. Då är det skitjobbigt att jag har dragit igång detta projekt som det faktiskt är, trots att vi bara bor i ett halvt hus! Men som alla vet är det ju såklart värt det efteråt, när man faktiskt öppnar sopskåpet utan att vara rädd för vad som kan komma ut därifrån.

Sen har helgen också bjudit på ljuvliga morgonpromenader i solskenet:





Vi har börjat gräva för jordvärme, tryckt två rör genom grusvägen (coolt) och som ni ser genom sovrumsfönstret ser det ut så här i trädgården:




Jag har bakat både lördag och söndag och köpt en baktidning i affär´n, tror det kan vara gravidhormonerna som spökar... Banan och hallonkaka:
* Helt vanlig jädrans sockerkakssmet
* 2 st övermogna bananer
* Hallon efter smak eller tillgång




Apropå ruttna bananer, bjuder på ett favoritklipp:


1 kommentar:

  1. Kakan var god, tack för en mysig förmiddag. Mamma

    SvaraRadera