måndag 3 september 2012

Börja om från början, börja om på nytt...

Ja, då har vi dragit igång igen! Med att bryta upp gamla fin trägolv (ja´ä inte bitter), skyffla sågspån och andas in svaga mögeldofter och annat göttigt. Eller vi och vi... Det är faktiskt Conny som gör allt detta denna gången för jag har börjat med fönstren till den "nya" sidan. Jag oljar dem den här gången innan jag börjar måla. När jag målade den förra omgången fönster trodde jag de redan var oljade från leverantören men så var tydligen inte fallet och jag fick gå i efterhand och olja i skarvar och ändträ när de redan satt på plats.
Så alltså oljar jag de innan denna gången. Tänkte visa några bilder på oljade fönsterbågar/karmar och hur det nu ser ut på den "andra andra sidan". Glasklart??






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar