fredag 25 mars 2011

Det gör ont i hjärtat!

En dag när jag kom hem från jobbet hörde jag en katt som mjauade. Det lät som hankatterna brukar låta på vårkanten om ni förstår vad jag menar ;) Men jag såg ingen katt utanför huset och jag letade verkligen! Mjauandet fortsatte och jag började öppna skåp och garderober ifall nån av våra katter var instängda. Så öppnade jag dörren till vindstrappan och Bosse stack upp till luckan direkt. Hm, tänkte jag och mindes att Conny frågat kvällen innan om jag sett Skoter? Så mjauade det igen och Bosse stod som ett spjut med nosen i vindsluckan. Jävlar, tänkte jag och öppnade till vinden. Och ja, där var Skoter som stack ner för trappan och dök i matskålen. Hon åt upp en hel skål med mat och jag fyllde på nytt och hon åt lite till. Sen började jag räkna, när var jag uppe på vinden? Hon hade varit där uppe i 3!! dagar. Sånt gör ont i hjärtat på matte!


Förlåt, älskade ilskna katt!


2 kommentarer: